Logo

Mensendieck trening

Vi har små grupper med Mensendieck trening. Se gruppetreningstimer her.

Formålet med treningen er å få informasjon om riktig trening for DEG. Bli motivert for riktig trening, og lære deg hvordan du ved egen hjelp og innsikt skal forebygge / redusere uheldig belastning på kroppen. Mange trener uhensiktsmessig slik at sterke muskler blir sterkere og svake muskler forblir svake. Dette gjør at kroppen belastes feil, og faren for feks kroniske ryggmserter øker. Treningen foregår i rolig tempo, slik at du har mulighet til å gjøre øvelsene i gunstig utgangsstilling i de ulike kroppsledd og få tak i de riktige musklene. Her trengs ingen hjelpemidler. Du bruker stort sett din egen kropp som vektarm, dvs at du kan gjøre øvelsen tyngre eller lettere ved hjelp av din egen kropp. Vi bruker også noe balanseputer og terapiball. Du lærer noe anatomi mens øvelsene utføres, dermed får du en bedre forståelse for HVORFOR du bør gjøre øvelsen. Du lærer om hvordan ledd og muskler skal være i balanse, kjenne forskjell på spent og avspent musklatur, og blir bedre rustet til å selv kunne hindre overbelastninger. Du lærer å puste riktig. Mange mennesker puster høyt oppe. Det kan skape unødige spenninger i kroppen.

Treningen virker styrkende på muskulatur, og du får økt blodgjennomstrømning i hele kroppen. I Mensendieck-treningen går du igjennom BALANSE, BEVISSTGJØRING, BELASTNING OG BEVEGELSE.

For å sikre den enkelte individuell oppfølging er det maks 12 deltakere pr. gruppe. Treningen passer for kvinner og menn i alle aldre. Gruppene tilpasses etter behov. Se oversikt gruppetreningstimer her.

Vi tilbyr deg GRATIS PRØVETIME og kroppsholdningsundersøkelse
Red Cord trening - se informasjon her

Kondisjonsgruppe

Dette er en time hvor du trener kondisjon til musikk. Timen er forholdsvis enkel i kordinasjon og sammensettning av trinn. Timen passer for de som liker å bevege seg til musikk, men ikke liker å trene sammen med så mange, at man må sloss om plassen, og hvor instruktør ikke har oversikt om du trener riktig. Mange kombinerer denne timen med en Mensendieck time i etterkant.
For påmeldning ring 92 46 24 66
Ta gjerne en GRATIS prøvetime hvis du er usikker på om dette er noe for deg.

Se vår oversikt over gruppetreningstimer her.